Pages

22 Nov 2011

I Love You,Baddrol!! (+1)

GEMPAR!!! HARIMAU MEMBAHAM GARUDA!!!

Kejayaan 21 November 2011!! Saat ini saya tak tahu macam mana nk gambarkan perasaan ini sbg anak Malaysia. TERAMAT BANGGA!!! tak terucap dengan kata2..SYUKUR ya Allah..yang pastinya BB semakin membuatkan saya jatuh 'cinta' padanya..he3..Tahniah yang tidak terhingga buat Harimau Malaya yang berjaya menggulingkan skuad Garuda dan akhirnya berjaya membawa pulang kilauan 'ibu emas' yang ditunggu seluruh rakyat Malaysia. Sy sgt teruja ketika menulis catatan ini dan saya pasti di seluruh pelusuk dunia di mana saja rakyat Malaysia berada pasti masih 'bergosip' pasal kejayaan Malaysia. Inilah momen yang pasti akan dikenang semua untuk selama2nya terutama pemain2 kita yang disayangi...

Semua pemain bermain dengan semangat kesukanan yang sgt tinggi, tak kiralah di posisi mana mereka berada, semuanya berganding bahu bagi memastikan mereka mengulang sejarah lama. Walau 'dicacatkan' dengan beberapa insiden yang menyakitkan dan menjengkelkan, ditambah dengan 'sinetron mahu sepakan penati' pihak lawan ternyata nasib menyebelahi pihak kita! memang mendebarkan..tapi, inilah percaturan bola. Mungkin rahmat Allah pada kita dan 'hukuman' sikap mereka keseluruhannya..

Apapun Baddrol, u are really our HERO!! Banyak kali BB menjadi penyelamat dan secara peribadi saya teringat DUA saat ini..1) waktu jaringan penyamaan Malaysia. masih ingat siapa yang menyelamatkan bola yg hampir 'out' itu? Kata Pengulas Bergaji, BB seorang yang rajin!! mmg betul..tuah kerajinan itu lah yang berjaya menghadiahkan gol bermakna buat Malaysia..perancang dan pencetusnya adalah BB! 2) pastinya ketika saat penalti..di saat seluruh rakyat Malaysia 'terdiam' dek kerana kegagalan Fakri Sharani menyempurnakan sepakannya(pemain ini buat saya emo!!!masa dia nak buat sepakan tu, saya dah ada instinct kegagalannya..kuat kan naluri saya???)..BB sekali lagi muncul HERO NEGARA untuk merealisasikan kemenangan kita dengan 4-3..Yang +1 itu lah nilai BB!! Dia menang ada value +1..dan itulah dirinya.. saya doakan kejayaan berterusan dalam kariernya..I LOVE YOU, BADDROL BAKHTIAR!!

 Saya bangga dengan anak KEDAH ini!!

Nota Penulis :

a) Saya percaya pada hukum alam; buktinya..Garuda yang terlalu inginkan 'hadiah' penalti..akhirnya mereka benar2 'dihadiahkan' dengan kekalahan disebabkan penalti..
b) Simpati pada Izzaq Faris yang terpaksa bertongkat ketika meraikan kemenangan Malaysia..dia semacam dipinggirkan sedangkan dia juga antara penyumbang kejayaan Malaysia...
c) FAKTA : Semalam saya terlepas game tu selama 25 minit gara2 tertido akibat trlalu keletihan..tak apalah..sekurang2nya berbaloi saya stay up sampai 1:30 pagi..he3
d) 21 Nov - ada makna tersendiri pada saya! ada janji dalam diri..ada semangat dan azam baru yang disemai..doakan semoga saya terus berjaya seperti BB!!

No comments:

Post a Comment