Pages

13 Oct 2011

Ada apa dengan hari anda?

Alhamdulilah..aku masih bernafas hari ini! terima kasih ya Allah kerana masih mengurniakan masa untuk aku terus sujud padaMu..setiap hari selepas bangun di awal pagi, jangan lah kita lupa untuk memanjat kesyukuran padaNya..ucapkan lah ALHAMDULILLAH...pesanan untuk sahabat2 dan pada diri saya sendiri..keranaNya kita hidup..keranaNya kita masih berpeluang untuk menikmati rezeki di dunia ini...

Ada apa dengan setiap hari anda? apakah pengisian anda sepanjang 24 jam anda bernafas sehari? mari lah kita renung2 kan..ingatkan kita pada Dia?Dia yang menciptakan kita..Dia yang memastikan kesejahteraan kita....bagaimana seharusnya kita mengucapkan syukur kepada Maha Pencipta? cukup kah dengan hanya solat 5 waktu?..jika setiap hari setiap saat kita mahu kesihatan yang baik, hidup yang penuh bahagia..begitu lah juga jangan sesekali melupakannya kerana semua yang kita mahu hanya akan berlaku dengan kehendakNya..

Ada apa dengan hari anda hari ini? sentiasa lah berusaha manjadi org yang lebih baik dari hari semalam..mungkin ilmu yang kita perolehi adalah sedikit..tetapi memadai lah kalau ia mampu membawa kebaikan yang berpanjangan...renung2 kan..

Dari Anas bin Malik r.a :
Rasulullah saw bersabda, “Mencari ilmu adalah fardhu bagi setiap orang Islam.”
(Sahih – Ibnu Majah [0184])

No comments:

Post a Comment